Wat doet de ouderraad?

De Ouderraad vormt een brug tussen de ouders en de school en is vertegenwoordigd in de Schoolraad. Op die manier houden we de vinger aan de pols bij wijzigingen o.a. in het schoolreglement, het studieaanbod, het inschrijvingsbeleid, de infrastructuurwerken en het welzijns-, veiligheids- en taalbeleid. Ook in het strategisch plan van de school geven we onze visie mee.

Naast onze rol als adviesorgaan organiseert de ouderraad ook infoavonden, sportieve evenementen, initiatieven en overleg rond veilig verkeer, onze jaarlijkse kaas- en wijnavond, en nog veel meer! De ouderraad sponsort een aantal initiatieven van de school en de leerlingen.

De tweemaandelijkse vergaderingen vinden (deels) plaats in aanwezigheid van de directie. In dialoog met hen bespreken we op een constructieve manier actuele dossiers.

Interesse?

Heb je belangstelling voor de school van je kind(eren) en het onderwijs in het algemeen? Dan ben je van harte welkom bij de Ouderraad! Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van je engagement en interesses:

• De vergaderingen van de ouderraad bijwonen (5 keer per schooljaar)
  • Deel uitmaken van een actiegroep Sport, Cultuur, Verkeer en veiligheid, Activiteiten.
  • Af en toe komen helpen op 1 van onze events.
  • Op de hoogte blijven door de verslagen van de ouderraad te ontvangen.
  • De ouderraad – en daardoor ook de school – financieel steunen door een vrijwillige bijdrage op rekening BE96 0013 5469 2805.

Contacteer één van de leden van de ouderraad als je interesse hebt. Je bent van harte welkom!

Contactpersonen van ons bestuur:

• An Vande Casteele: voorzitter
  • Mathieu Peeters: Secretaris
  • Ivo Van Caelenberghe: Penningmeester

De ouderraad van SMO is lid van:

• De Schoolraad van SMO.
  • Het VCOV
  •  De Cultuurraad van Overijse
  • De werkgroep verkeersveiligheid van de ouderraden van SMO, GITO Overijse, Het Kasteeltje en het GBO.

Leden van de ouderraad

• Marleen Claeys